AppStore.ir

بررسی چند ویژگی جدید در iOS 9.3

تاریخ : 1395.01.03
نظرات : 21
بازدیدها : 19176
  • 0

iOS 9

همانطور که می دانید اپل شب گذشته iOS 9.3 Beta 1 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد تا بتوانند تست های مورد نظرشان را روی آن اعمال کنند. ما در پست مربوط به انتشار iOS 9.3 Beta 1 در مورد یکی از ویژگیهای جدید iOS 9.3 نکاتی را بیان کردیم. حال در این پست چند ویژگی جدید را به شما معرفی می کنیم که به طور حتم از آنها لذت خواهید برد!

 

ویژگی Night Shift

بسیاری از کاربران از دیوایس خود در بیشتر مواقع برای مطالعه و بررسی ایمیل ها استفاده می نمایند. از این رو رنگ و نور صفحه نمایش تاثیر به سزایی در خستگی چشم خواهند داشت. اپل در iOS 9.3 ویژگی جالبی را با نام Night Shift جای داده است که کمک شایانی به قشر اهل مطالعه می کند!

به کمک این ویژگی کاربر بدون نیاز به کم کردن نور صفحه می تواند به راحتی در ساعات پایانی شب و نور کم به مطالعه بپردازد، به این صورت که سنسور نور دیوایس با توجه به زمان و مکان دیوایس، در ساعات شب، نور و رنگ صفحه را کم و گرمتر می کند تا چشم اذیت نشود و در روشنایی روز دوباره به صورت خودکار حالت اولیه را به خود می گیرد.

 

ویژگی Secure Notes

یکی از بخش های مهم در iOS یادداشت ها یا همان Notes است. بسیاری از ما یادداشت های مهم یا اطلاعات محرمانه خود را در Notes یادداشت و نگهداری می کنیم. به کمک ویژگی جدید iOS 9.3 می توان برای بخش Notes سنسور اثر انگشت Touch ID را فعال نمود تا دسترسی به اطلاعات غیر ممکن شود.

 

ویژگی Personalized News

اگر به اخبار روز علاقه مند باشید، این موضوع را باید بدانید که اپلیکیشن پیش فرض News در iOS این امکان را برای شما فراهم می سازد تا از آخرین اخبار جهان مطلع شوید. در iOS 9.3 شاهد بهبود و پیشرفت در News هستیم. این بار اپلیکیشن موضوعات مورد علاقه شما را متوجه می شود و سعی می کند اخبار مرتبط با موضوع دلخواه شما را بیش از پیش به شما اطلاع دهد. همچنین امکان شخصی سازی در News برای کاربر فراهم شده است که تاثیر به سزایی در علاقه کاربر به مطالعه اخبار دارد.

 

ویژگی Health Dashboard

اپل پس از معرفی iOS 9 و رونمایی از Apple Watch اپلیکیشن Health را در iOS قرار داد تا کاربران بتوانند از سلامت خود باخبر شوند. در پیش به کمک این اپلیکیشن می توانستیم علائم حیاتی و فاکتورهای سلامتی را بررسی کنیم اما حال داشبوردی کامل به همراه اطلاعات جامع در مورد سلامتی بدن خود را نظاره کنیم و به کمک ساعت هوشمند اپل همسان سازی های مورد نظر را انجام دهیم.

 

ویژگی CarPlay

با رونمایی از CarPlay در سال گذشته بسیاری از شرکت های خودروسازی به فکر راه اندازی این سیستم روی خودروهای خود افتادند. اپل در این سرویس ویژگیهای بسیاری را جای داده است اما در iOS 9.3 می توان به امکان استفاده بهینه تر از Apple Music در CarPlay اشاره کرد. همچنین بخش نقشه اپل در CarPlay بهبود بسیاری را به خود دیده است که کار را برای راننده راحت تر خواهد کرد.

 

ویژگی Education

در iOS 9.3 یک ویژگی منحصر به فرد قرار گرفته که بی حد و اندازه جذاب است. این ویژگی برای بخش آموزش و مدارس بسیار کاربردی است. به طور مثال می توان برای یک آیپد به تعداد شاگردان پروفایل و میزان دسترسی تغیین کرد! این قابلیت هم معلمان و هم شاگردان را قادر می سازند که به اطلاعات مورد نیاز خود و بدون نیاز به چند دیوایس دسترسی داشته باشند. همچنین امکان تعریف چند Apple ID در یک دیوایس نیز تعبیه شده است که بسیار کارآمد خواهد بود.

 

ویژگی Multiple Apple Watches

اگر چند ساعت هوشمند اپل داشته باشید، می توانید به صورت همزمان و به کمک iOS 9.3 آنها را کنترل کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اپل واچ شما باید روی WatchOS 2.2 باشد!

منتظر حضور گرم شما در کانال تلگرام کافه اپل هستیم: Telegram.me/CafeAppleChannel

 منبع: Apple

نظرات

  1. User Avatar
    • مهمان ata
    • در تاریخ : 5 فروردین 1395 23:39
    1
    با عرض سلام و خسته نباشید.من ایفون 5 دارم.میخواستم بدونم اگه اپ کنم به 9.3 گوشیم لگ میزنه یا نه و مصرف باتری چطور میشه؟
    • 0
  2. User Avatar
    • Mohammad Bagheri
    • در تاریخ : 5 فروردین 1395 23:40
    2
    نقل قول: مهمان ata
    با عرض سلام و خسته نباشید.من ایفون 5 دارم.میخواستم بدونم اگه اپ کنم به 9.3 گوشیم لگ میزنه یا نه و مصرف باتری چطور میشه؟

    درود
    مشکلی پیش نمیاد
    اتفاقا یکی از خوبی های iOS 9 بهبود مصرف باتری هستش
    • 0
  3. User Avatar
    • مهمان كامران
    • در تاریخ : 6 فروردین 1395 00:05
    3
    بسيار سايت عالي ميباشد ممنون از مديريت
    • 0
  4. User Avatar
    • Mohammad Bagheri
    • در تاریخ : 6 فروردین 1395 01:48
    4
    نقل قول: مهمان كامران
    بسيار سايت عالي ميباشد ممنون از مديريت

    درود
    سپاسگذارم دوست گرامی بابت همراهی بی نظیرتون
    • 0
  5. User Avatar
    • مهمان عليرضا
    • در تاریخ : 7 فروردین 1395 16:39
    5
    هنگام نصب آپديت error ميدهد كه به اينترنت وصل نيستم !!؟
    • 0
  6. User Avatar
    • sagar
    • در تاریخ : 7 فروردین 1395 17:13
    6
    من
    گوشیم5sبرام پیغام دانلودios3نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید چطوری دانلود کنم
    • 0
  7. User Avatar
    • Mohammad Bagheri
    • در تاریخ : 7 فروردین 1395 17:45
    7
    نقل قول: مهمان عليرضا
    هنگام نصب آپديت error ميدهد كه به اينترنت وصل نيستم !!؟

    درود
    با نت دیگه ای تست کنید
    یا اگر وی پی ان کانکت کردید، قطعش کنید
    • 0
  8. User Avatar
    • Mohammad Bagheri
    • در تاریخ : 7 فروردین 1395 17:47
    8
    نقل قول: sagar
    من
    گوشیم5sبرام پیغام دانلودios3نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید چطوری دانلود کنم

    درود
    با توجه به دیوایس شما که به سفارش کدوم کشور ساخته شده، آپدیت در زمان های متفاوت عرضه میشه
    پیشنهاد میکنم به صورت دستی دانلود و آپدیت نمایید
    البته اگر نت با سرعت عالی هم داشته باشید، ممکنه شانس مشاهده آپدیت روی خود دیوایس رو هم پیدا کنید
    • 0
  9. User Avatar
    • مهمان Morteza
    • در تاریخ : 8 فروردین 1395 05:52
    9
    سلام من ايفون ٥ دارم گوشيم اپديت نميشه يعني علامت اپديت اومده ولي وقتي ميرم توش ميزنه iOS 9.2.1
    • 0
  10. User Avatar
    • Mohammad Bagheri
    • در تاریخ : 8 فروردین 1395 11:40
    10
    نقل قول: مهمان Morteza
    سلام من ايفون ٥ دارم گوشيم اپديت نميشه يعني علامت اپديت اومده ولي وقتي ميرم توش ميزنه iOS 9.2.1

    درود
    دوست گرامی با نتی که سرعت عالی داره تست کنید
    در ضمن نت گوشی نباشه
    اما اگر عجله دارید، فریمور رو دانلود و با آیتونز آپدیت کنید
    • 0
  11. User Avatar
    • مهمان abolfazl
    • در تاریخ : 8 فروردین 1395 12:52
    11
    سلام من گوشی آیفون 4s دارم من ios 9.3 رو دانلود کردم بعد میزنم رو گزینه instal new یه چیزی میا agre رو اون هم میزنم بعد verfig updite میشه
    بعد از چند ثانیه یه چیز دیگه میاد نوشته دو تا کزینه میاد retri بعد یه گزینه دیگه میاد remind later بعد میزنم رو گزینه ی retri بعد دوباره همون ها کار قبلی رو تکرار کردم میاد میخاستم ببمرسم چیکار کنم نصبش کنم مرسی باتشکر
    • 0
  12. User Avatar
    • Mohammad Bagheri
    • در تاریخ : 8 فروردین 1395 13:16
    12
    نقل قول: مهمان abolfazl
    سلام من گوشی آیفون 4s دارم من ios 9.3 رو دانلود کردم بعد میزنم رو گزینه instal new یه چیزی میا agre رو اون هم میزنم بعد verfig updite میشه
    بعد از چند ثانیه یه چیز دیگه میاد نوشته دو تا کزینه میاد retri بعد یه گزینه دیگه میاد remind later بعد میزنم رو گزینه ی retri بعد دوباره همون ها کار قبلی رو تکرار کردم میاد میخاستم ببمرسم چیکار کنم نصبش کنم مرسی باتشکر

    درود
    دوست گرامی اشکال از نت شماست. بهتره با نت دیگه ای تست کنید که سرعت خوبی داشته باشه
    • 0
  13. User Avatar
    • مهمان farzad
    • در تاریخ : 15 فروردین 1395 00:30
    13
    سلام، من آيفون ٥ دارم و آپديت به ٩.٣ كردم ولي اصلاً ويژگي جديدي بهش اضافه نشد و دوباره به ٩.٣.١ آپديت كردم و دوباره تغييري نكرد.
    • 0
  14. User Avatar
    • Banooo
    • در تاریخ : 16 فروردین 1395 04:51
    14
    Very very GooD"
    • 0
  15. User Avatar
    • علی مقدم
    • در تاریخ : 2 اردیبهشت 1395 16:21
    15
    سلام
    از وقتی به ۹ ارتقا دادم نمیتونم روی پی سی با آیتیونز نسخه پشتیبانی بگیرم.نه از موسیقی نه اپلیکیشنها نه عکسها.به اپ استور هم وصل نمیشه.
    • 0
  16. User Avatar
    • Mohammad Bagheri
    • در تاریخ : 3 اردیبهشت 1395 02:24
    16
    نقل قول: علی مقدم
    سلام
    از وقتی به ۹ ارتقا دادم نمیتونم روی پی سی با آیتیونز نسخه پشتیبانی بگیرم.نه از موسیقی نه اپلیکیشنها نه عکسها.به اپ استور هم وصل نمیشه.

    درود
    به آخرین نسخه از iOS آپدیت کنید و همچنین آیتونز رو هم آپدیت بفرمایید
    اگر باز هم جواب نداد، کابل و پورت USB رو چک بفرمایید، شاید مشکل از این موارد باشه
    • 0
  17. User Avatar
    • علی مقدم
    • در تاریخ : 3 اردیبهشت 1395 03:56
    17
    نقل قول: iAdmin
    نقل قول: علی مقدم
    سلام
    از وقتی به ۹ ارتقا دادم نمیتونم روی پی سی با آیتیونز نسخه پشتیبانی بگیرم.نه از موسیقی نه اپلیکیشنها نه عکسها.به اپ استور هم وصل نمیشه.

    درود
    به آخرین نسخه از iOS آپدیت کنید و همچنین آیتونز رو هم آپدیت بفرمایید
    اگر باز هم جواب نداد، کابل و پورت USB رو چک بفرمایید، شاید مشکل از این موارد باشه



    همش انجام شده قربان.نمیدونم چه کنم
    • 0
  18. User Avatar
    • shervin
    • در تاریخ : 13 اردیبهشت 1395 15:02
    18
    سلام
    خسته نباشید
    می خواستم بدونم رمز گذاری روی برنامه نوت فقط مخصوص دیوایس هایی هستش که تاچ آیدی دارن یا روی آیفون 5 هم کار می کنه ؟
    • 0
  19. User Avatar
    • مهمان رضا